Projev

Z projevu V. Klause:
Vím, že je těžké přesvědčovat veřejnost o nutnosti přijmout rozpočtové škrty, když například stát ve stejné chvíli - kvůli minulé, tak zvaně "zelené" politice podpory solární energie - připravil zdražení elektřiny, při kterém se budou peníze miliónů lidí přesouvat do státem garantovaných zisků donedávna zcela neznámých a jenom za tímto účelem vytvořených firem. Snad jsme se z tohoto případu dostatečně poučili. Nešlo a nejde o žádné velké ideje, ani o záchranu údajně ohrožené planety, ale jen a jedině o byznys. Vyvarujme se opakování podobných chyb.

    Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/dokument-novorocni-projev-prezidenta-republiky-f6l-/domaci.asp?c=A110101_131542_domaci_cem

Tato pasáž je ukázka dogmatismu, účelovosti a populismu, částečně z nauky marxismu- leninismu a částečně s new marketing strategie, používající nejnovější výsledky výzkumu o lidském mozku, v kterém se praví, že v 18 letech je v podstatě vše hotovo, poté chce mít mozek získané názory a zásady zakonzervovány, aby se mohl věnovat věcem denní (s)potřeby. Také proto dochází k periodám růstu a stagnace a krize v cca. 25ti létem rytmu, protože jedna generace za zenitem nemá zájem a chuť cokoliv velice měnit. Je třeba ji předhodit něco nového, lepšího, nadchnout pro to mladé lidí, kteří jsou ještě schopni a ochotni experimentovat a měnit svět. Proto snaha industrie, přinášet stále něco nového; upgrade, facelifting atd., jsou ona magická slova, která v té, či oné podobě tvoří základ reklam.
Klaus to otočil a oslovuje- prakticky v reklamě negativní- onu část publika, která chce, aby vše zůstalo při starém, i když se na mnohé nadává. Je to ta generace, která se cítí být odstrčená a ohrožena generaci přicházející, tak drzou a tak mladou. I když se na mnohé nadává, je to staré ale  stále lepší, než něco nového, neznámého a tím pádem nebezpečného. Báseň, v které exploduje tento strach z neznáma v souvětí : "Opustíš- li mě, nezahynu, opustím- li tě, zahyneš",   jemuž PRESIDENT v roce 2011 přisuzuje ve svém projevu stálou platnost,  je pak už směšnost "liberála Klause", na kterou ale po vytrvalé, čtyřicetileté propagandě, přibyvší k přirozené obavě z neznáma, spousta lidí stále slyší.

Zjednodušeně a srozumitelně řečeno: "Nechme vše tak, jak to je, nechme firmy, na které nadáváme- ČEZ například, který zdražoval i bez voltaiku, i s přebytky z Temelína, které prodává ven atd -, v klidu pracovat, podplácet, korumpovat a nás ( míněno Vás, naivky !) oškubávat; nadávejme, ale buďme si jisti, že známe jejich adresy, víme, kde bydlí a známe jejich ksichty (a prohřešky, kterými je držíme za gule..) Všechno nové by mohlo být horší!"

Klaus je velký propagátor díla a učení pánů v. Mises, v. Hayek atd. Je členem San Pelerin Society. Je navenek velký zastánce neviditelné ruky trhu a svobody. Nikdy sám nepodnikal. Celou svou pracovní kariéru strávil ve státních institucích a službách.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Trump se pasoval na odborníka na obchod.