České blogování

Z článku Filipa Pospíšila o světě, kam píše skoro každý, ale málokdo má co říct:
1. Modla návštěvnosti. Z hlediska obchodního, ale i psychologického, je údaj o návštěvnosti nejzásadnějším. Dílčí přehled o osobních blozích přináší toplist.cz. Vysoké návštěvnosti lze prý ale dosáhnout i prostřednictvím fint s počítadlem a/nebo technikou zvanou autosurf, která blog automaticky každých pár sekund otevírá. Své blogy mají i mediální velikáni, ti však návštěvnost tají anebo jsem ji nenašla. Na iDnes.cz si článek, je-li to trhák, přečte kolem třiceti tisíc lidí.
2. Jak řídit neřiditelné.Velké blogy se snaží zvýšit návštěvnost odkazy z hlavní stránky, angažováním známých novinářů a politiků. Čím je blog navštěvovanější, tím víc je nemožné uhlídat diskusi prostou porušování zákona. Velká fóra věc řeší povinnou registrací, na iDnes je registrováno 42000 lidí, z toho 500 jich administrátor označil za potížisty, porušující zákon o hanobení rasy, národa a přesvědčení, vyzývající k násilnostem…) Editor blogu Respektu je, co se týče budoucnosti blogsféry, skeptický: Blogy jsou obecně fenomén na ústupu. Velký rozpor panuje mezi potřebou obměňovat autory a udržet kvalitu. Lidé vydrží psát pravidelně tak rok. Čím více autorů je v systému, tím více klesá kvalita a ředí se obsah. Staří autoři mají své čtenáře a ti velmi pomalu přijímají nové. Je to spojeno s tím, že je spousta lidí, kteří chtějí psát, a jen velmi málo lidí, kteří to umějí a mají co sdělit. Problém je taky udržet blog bez reklam, které lidi odrazují (dík, aliBe, za ten antireklamník, co mám nainstalován). Řešení problému, jak v moři blogů najít kvalitní a taky jak jej odlišit od reklamních blogů soukromých firem nebo politických stran, zatím neexistuje.  Mediální odborník Břetislav Kohoutek z Centra pro mediální studia Fakulty sociálních věd UK sdělil: "Není jednoduché nalézt ve všech těch internetových projektech něco smysluplného. Nechtějte po mně žádné doporučení. Snad jen… narazil jsem onehdy na velmi příjemný blog Trololo…"

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Trump se pasoval na odborníka na obchod.