Příspěvky

Utopismy

součástí komunistické teorie je i revoluční boj a to, co se často mylně popisuje jako cíl, není ani cílem: "Komunismus není pro nás stav, který by měl být nastolen, ani ideál, podle něhož se má řídit skutečnost. Komunismem nazýváme skutečné hnutí, které překoná nynější stav" (z "Německé ideologie") podobně Hayek ve své teorii vytyčuje tu svou utopii: "Čeho se nám dnes nedostává je liberální utopie, program, jenž není ani pouhou obranou toho, co existuje, ani jedno­duše rozředěným socialismem, liberální radikalismus, jenž ani nešetří citlivost existujících zájmových skupin ani se nedomnívá, že musí být tak praktický, citlivý a realistický, aby se omezil na věci, které se dnes zdají možné." když se k těmto extrémním utopistickým cílům upnou nemyslící zblblíci napravo i nalevo, je z toho vždycky jen neštěstí

zpětný link

Appartement Karlsbad Karlovarsky Kraj und Ferienwohnungen Nordsee von privat mieten

Okamurovci, tenhle matroš bere Zeman

Pět poslanců se přihlásilo do diskusní skupiny Československých vojáků v záloze, které ministerstvo vnitra eviduje ve své zprávě o extremismu. Členové mají navíc kontakty s lidmi v separatistických republikách na východě Ukrajiny. Čtyři poslanci SPD jsou ve skupině Přátelé Ruska v České republice, která mimo jiné brojila proti průjezdům amerických konvojů. Také vítala Noční vlky, ruské motorkáře, kteří jsou považováni za prodlouženou ruku ruské propagandy. Čtyři poslanci jsou i součástí diskusní skupiny proruského spolku Hej, Občané! Jejich akcí se například účastnil pirátský kandidát Giuseppe Maiello. I proto ho před volbami strana vyměnila a přestal být jejich garantem pro oblast obrany. Pět poslanců SPD patří do skupiny Chceme pryč z NATO a EU - Rusko je náš opravdový přítel. U té působil jako správce komunista Ladislav Kašuka, u kterého se prokázalo, že byl placen z ruských peněz, aby pořádal demonstrace proti EU i NATO....a tenhle matroš bere ZEMAN.... Lubomír Volný, Moravskoslezs...

Narušení na iDnes

Obrázek

Ruská propaganda jede

Obrázek
a skutečnost: prostě mi to nedá....

Uvidíme....

Obrázek
https://secure.avaaz.org/campaign/en/president_trump_letter_loc/?wRJBHjb Dear Mr. Trump, This is not what greatness looks like. The world rejects your fear, hate-mongering, and bigotry. We reject your support for torture, your calls for murdering civilians, and your general encouragement of violence. We reject your denigration of women, Muslims, Mexicans, and millions of others who don't look like you, talk like you, or pray to the same god as you. Facing your fear we choose compassion. Hearing your despair we choose hope. Seeing your ignorance we choose understanding. As citizens of the world, we stand united against your brand of division. Sincerely,.........

Nelegálka

Obrázek
Po svém příchodu ze Slovinska získala Melania Trumpová ještě pod svým dívčím jménem desítku kontraktů jako modelka v době, kdy byla v USA jako turistka. Uvedla to agentura AP s tím, že má kopie smluv. Právník Trumpové je ale zpochybnil. Pro Donalda Trumpa může být nové zjištění nepříjemné, protože v prezidentské kampani tvrdě útočí na nelegální imigranty.

Britské snahy o vstup do ES a dvojí francouzské veto

Britové nejprve nevěřili v možnost realizovat společný obchod v rámci Evropského společenství, ale byli nuceni přehodnotit svůj postoj vůči Evropě a počítat s přijetím do ES. Pro vstup do ES zde byla celá řada jak ekonomických tak politických důvodů. Proč za těchto okolností nevstoupit do ES? Vstupem by VB mohla kontrolovat rozvoj a hájit britské hospodářské zájmy. Byl by to také prostředek jak stát v čele formulujícího se evropského uskupení a stát se partnerem Spojených států. Jak se postupovalo ve VB? Pozvolna. VB se shodla na tom, že rozvoji EHS nemůže bránit a je tedy nutné stát se součástí už proto, aby se mohli zúčastnit návrhů na vytvoření politické unie. Ústřední postavou se stal premiér Harold Macmillan Chtěl co nejrychleji vstoupit, aby se Anglie mohla podílet na upřesnění komunitární politiky a co nejlépe hájit své zájmy. Následovala konzultace s americkým prezidentem Kennedym, který vyjádřil svoji plnou podporu tomuto záměru. V otázce schvalování přístupu musela VB ještě z...

Presstitut Plesl z Jaroslavli

Obrázek
Tenhle chlápek je tak čitelnej, že je celkem zřejmé, kam ho srdce táhne. Na Parlamentních sratchkách jsem našel jeho reakci na Jandovu kritiku Petránka a Schneidera: Tenhle chlápek si neláme s argumentací, jde rovnou pod pás. Nicméně i kdyby se s Klausem řetězem pásal, i kdyby u Sobotky vystál důlek, pravdu bude mít Janda a ne rusofilové Petránek a Plesl k tomu: http://trololo.blog.cz/1404/ruska-valecna-propaganda-na-yvedavci čili je zřejmé, kam až klesl Petránek s Pleslem: na úroveň Zvědavce Vladimíra Stwory, zpochybňujícího existenci nacistických plynových komor a počty obětí holocaustu....amnestovaného Václavem Klausem

Gartman: Ropa se nad 55 USD nedostane roky

Podle analytika Dennise Gartmana se ceny ropy následujících několik let nedostanou nad hranici 55 USDza barel. Hlavním důvodem bude přetrvávající stav přebytku produkce nad celkovou poptávkou, jež bude limitovat prostor pro případný růst cen. Potvrzuje to vývoj tzv. "contanga" tedy rozdíl mezi cenou termínovaných obchodů a cenou okamžitých dodávek. Dokud se bude contango udržovat na zvýšené úrovni a dokud se bude ropa nabízet k uskladnění, do té doby bude cenový vývoj ropy shora limitovaný s tendencí spíše k poklesu. Situaci nijak výrazně neovlivní ani případná dohoda Ruska a Saúdské Arábie na nějaké formě zastropování produkce, protože jejich absenci růstu vynahradí okamžitě jiné producenti hlavně z řad alternativních těžařů v USA. Podle Gartmana nyní v US břidlicovém sektoru nejsou schopni při současných cenách fungovat pouze skutečně naprosto neschopní producenti. Nikdo jako Saudové, Rusové či kdokoli jiný nemůže americkým producentům cokoli ohledně jejich těžby diktovat a...

Ruské volby....

Obrázek

Kdyby byl Peroutka fascinovaný fašismem, nešel by do koncentráku. Kdyby nebyl Zeman fascinovaný bolševismem, nevstoupil by do KSČ

Obrázek
kdyby byl Peroutka fascinovaný fašismem, nešel by do koncentráku. Kdyby nebyl Zeman fascinovaný bolševismem, nevstoupil by do KSČ Už vím, kým je fascinován. Zeman je fascinován Stalinem

Tak si to shrňme

Obrázek
tak si to shrňme. Do EU každoročně dorazí 500-800 tisíc non-EU imigrantů každý rok. Imigranti docházeli dávno předtím, než došlo k údajnému pozvání a to navzdory nevstřícnosti německé vlády. Vzpomeňme na plačící holčičku. Nevstřícně se Německo stavělo jak ke kvótám, tak k problémům Řecka a Itálie. Přesto uprchlíci přicházeli...Merkelová nikoho nepozvala. Syřanům, kteří už byli v Maďarsku slíbila zrychlené řízení bez nutnosti návratu do první země, až když se humanitární situace v Maďarsku stávala neúnosnou. Uprchlíci nedostávají žádné dávky, dostávají kapesné. Kapesné pro dospělého činí měsíčně 130 eur a pro dítě 90 eur. Uprchlíci pracovat nesmějí, pokud neproběhlo až do konce azylové řízení. Přesto pracují načerno, takto jich pracuje až 30%. Znamená to, že v současné době v Německu načerno pracuje nejméně sto tisíc loňských uprchlíků. Mnohé firmy na jejich tíživé situaci vydělávají Německo si vede kromobyčejně dobře. To jen zdejší konvičkovci z toho mají pupínky. Německo si během upl...

Takto to asi skutečně bylo

Zajímavé vysvětlení střetu Erdogana a vládnoucí strany AKP s armádou nastínil list The Financial Times. Erdogan vyhrál desatery volby v řadě od roku 2002. Armáda se pokusila AKP zakázat po jejím druhém masivním vítězství ve všeobecných volbách v roce 2007 a zamezit tak nástupu k moci, ale ustoupila po mohutné vládní čistce, která poslala jednoho z deseti generálů za mříže a připravila vrchní velení armády o značnou část moci. V armádě panuje nespokojenost. Nejen proto, že ztratila dřívější vliv, ale také kvůli turecké politice v Sýrii. Vláda až donedávna dovolovala příliv dobrovolníků a zbraní do Sýrie, což umožnilo Islámskému státu vybudovat si v zemi síť svých buněk.

Posttreperendění II

Obrázek
Protiunijní používají strašáka Bruselu k tomu, aby odvedli pozornost občanů od faktu, že v EU o nich spolurozhodují jejich jimi volení premiéři v Radě, že spolurozhodují jejich jimi volení poslanci v EP a spolurozhoduje voleným parlamentem volená EK. A teď příjde to hlavní. Protiunijní říkají, my nechceme předávat pravomoci zlému, nikým nevolenému Bruselu (ani slovo o EP+EK+Rada) a tím de facto udržují demokratické deficity, které pak následně kritizují. K demokracii patří to, že rozhoduje většina, nikoliv to, že menšina vetuje Ota Jelínek 81805 sice stále vysoce oceňuji britské pojetí demokracie, nicméně postoj současných britských představitelů je pro mne značným zklamáním: 1) Na Davidu Cameronovi oceňuji jeho zásadový postoj, kdy jako leader kampaně za setrvání Velké Británie v EU oznámil po Brexitu svou rezignaci, nicméně fakt nechápu, proč ještě ve středu Cameron vyhlašoval, že ve své premiérské funkci setrvá bez ohledu na výsledek Brexitu - myslím si, že Cameron měl už před ref...

Legislativa EU #7Třetí čtení v Evropském parlamentu a Radě

Celý text Společný návrh se odesílá ke schválení současně Parlamentu a Radě. Přijímání rozhodnutí nepodléhá žádnému konkrétnímu pořadí. Spoluzákonodárci mají 6 (po společné dohodě 8) týdnů na rozhodnutí, přičemž text nesmějí měnit. V Parlamentu se o společném návrhu nejdříve vede rozprava na plenárním zasedání a teprve poté se o něm hlasuje. V případě, že Parlament a Rada společný návrh schválí, je legislativní akt přijat. V případě, že jeden z nich nebo oba orgány návrh zamítnou nebo ho neprojednají včas, legislativní akt zaniká a postup je ukončen. Lze jej znovu zahájit pouze novým návrhem Komise. V případě, že dohodovací výbor společný návrh schválí, celý Evropský parlament a Rada musí návrh schválit ve třetím čtení. Oba orgány hlasují o společném návrhu samostatně, není nikterak možné jej dále pozměnit. Po úspěšném ukončení dohodovacího řízení je na základě společného pracovního dokumentu a všech úprav dohodnutých v dohodovacím řízení připraven společný návrh. Nejdříve je vytvořen...

Legislativa EU #6 Dohodovací řízení

Celý text Do 6 týdnů (s možností prodloužení na 8) od zamítnutí postoje Parlamentu z druhého čtení Radou, svolají předsedové Rady a Evropského parlamentu dohodovací výbor tvořen stejným počtem poslanců EP a zástupců Rady. Dohodovací výbor má na přijetí rozhodnutí o společném návrhu, který se zakládá na postojích Parlamentu a Rady z druhého čtení, 6 týdnů (s možností prodloužení na 8). V případě, že dohodovací výbor 1) společný návrh neschválí, navrhovaný legislativní akt zaniká a postup se ukončí. V případě, že dohodovací výbor 2) společný návrh schválí, postupuje se ke třetímu čtení Evropskému parlamentu a Radě. Jestliže Rada všechny pozměňovací návrhy Parlamentu ve druhém čtení neschválí, je svolán dohodovací výbor. V rámci dohodovacího výboru probíhá přímé jednání mezi dvěma normotvornými orgány (Evropským parlamentem a Radou) s cílem dosáhnout dohody ve formě společného návrhu. Dohodovací výbor musí být svolán do 6, případně 8 týdnů (bylo-li prodloužení této lhůty schváleno), od u...

Legislativa EU #5 Druhé čtení v Radě

Celý text Rada má na posouzení postoje Parlamentu z druhého čtení 3 měsíce, které lze případně prodloužit až na 4 měsíce. Rada je rovněž informována o postoji Evropské komise k pozměňovacím návrhům Parlamentu z druhého čtení. Rada buď 1) schválí pozměňovací návrhy Parlamentu, čímž se legislativní akt považuje za schválený, nebo 2) všechny pozměňovací návrhy neschválí. V takovém případě svolá předseda Rady po dohodě s předsedou Parlamentu schůzi dohodovacího výboru. Radě začíná běžet lhůta pro druhé čtení poté, co obdržela pozměňovací návrhy Evropského parlamentu z druhého čtení ve všech úředních jazycích. Rada má nyní 3, případně 4 měsíce na to, aby jednala. Rada může pozměňovací návrhy Parlamentu přijmout nebo zamítnout. Dříve, než učiní své rozhodnutí, obdrží stanovisko Komise. Postup se podobá přípravě postoje Rady v prvním čtení: příslušná pracovní skupina připraví postoj, který je předložen Coreperu a přijat Radou. Aby byla jednání úspěšná, Parlament a Rada zahájí jednání o druh...

Legislativa EU #4 Druhé čtení v Evropském parlamentu

Celý text Evropský parlament má na posouzení postoje Rady 3 měsíce, které lze případně prodloužit až na 4 měsíce. Postoj Rady se nejprve postupuje věcně příslušnému výboru, který připraví doporučení pro druhé čtení v Parlamentu. O doporučení, včetně případných pozměňovacích návrzích, jejichž počet je však omezený, se hlasuje v plénu. Druhé čtení může mít čtyři výsledky: 1) Parlament schválí postoj Rady a legislativní akt je přijat; 2) Parlament nestihne přijmout rozhodnutí ve stanovené lhůtě, čímž se legislativní akt považuje za přijatý ve znění pozměněném v prvním čtení Rady; 3) Parlament zamítne postoj Rady z prvního čtení, čímž legislativní akt není přijat a postup je ukončen; 4) Parlament předloží pozměňovací návrhy k postoji Rady z prvního čtení a postoupí svůj postoj Radě ke druhému čtení. Jestliže Rada s postojem Evropského parlamentu z prvního čtení nesouhlasí, přijímá postoj Rady přijatý v prvním čtení, který postoupí Parlamentu. Parlament obdrží rovněž sdělení Komise, v něm...

Legislativa EU #3 První čtení v Radě

Celý text Přípravné práce v Radě probíhají souběžně s prvním čtením Parlamentu, ovšem Rada může formálně uskutečnit své první čtení pouze na základě postoje Parlamentu. Rada může: 1) schválit postoj EP, čímž se legislativní akt považuje za schválený; nebo 2) přijmout změny k postoji Parlamentu, čímž Rada vydává svůj postoj přijatý v prvnímu čtení, který je poté zaslán Parlamentu ke druhému čtení. Návrh Komise se odesílá současně Radě a Evropskému parlamentu. Přípravné práce v Radě tak probíhají souběžně s Evropským parlamentem, Rada ovšem může svůj postoj přijmout teprve po jednání Parlamentu. Orgány jsou vybízeny k výměně informací o postupu a harmonogramu jednání v rámci řádného legislativního postupu. Pro první čtení v Radě není stanovena žádná lhůta, stejně jako v případě Parlamentu. Rozhodnutí Rady jsou připravována v rámci zvláštních pracovních skupin tvořených zástupci členských států, jimž předsedá zástupce země vykonávající šestiměsíční rotující předsednictví, přičemž jim po...

Legislativa EU #2 První čtení v Evropském parlamentu

Celý text Předseda Evropského parlamentu návrh postoupí parlamentnímu výboru, který jmenuje zpravodaje odpovědného za návrh zprávy obsahující pozměňovací návrhy k navrženému znění. Výbor hlasuje o této zprávě a o všech pozměňovacích návrzích, které k ní předložili ostatní poslanci, hlasuje. Evropský parlament poté vede rozpravu a hlasuje o legislativním návrhu v plénu na základě zprávy výboru a pozměňovacích návrhů. Výsledkem je postoj Parlamentu. Parlament může návrh schválit beze změn nebo předložit pozměňovací návrhy. Ve výjimečných případech může předseda požádat Komisi, aby svůj návrh stáhla. Postoj Parlamentu z prvního čtení se postupuje Radě. Po doručení legislativního návrhu Komise Evropskému parlamentu, předseda po konzultaci s příslušnými technickými útvary přidělí návrh příslušnému výboru. Výběr výboru závisí na předmětu, jehož se návrh týká. Jestliže se předmět týká i jiných výborů, může být možnost vyjádřit své stanovisko poskytnuta také těmto výborům. Jestliže nastane k...

Legislativa EU #1 Návrh Komise

Obrázek
Evropská komise připraví legislativní návrhy z vlastního podnětu nebo na žádost jiných orgánů EU či zemí nebo na základě občanské iniciativy, často po konzultaci s veřejností. Konečný návrh se předloží současně Evropskému parlamentu, Radě a vnitrostátním parlamentům a v některých případech Výboru regionů a Hospodářskému a sociálnímu výboru. Řádný postup začíná předložením legislativního návrhu Evropskému parlamentu a Radě.. Řádný legislativní postup se v současnosti uplatňuje v 85 stanovených politických oblastech pokrývajících většinu oblastí působnosti EU. "Právo iniciativy" má Evropská komise. Ta odpovídá za předložení většiny legislativních návrhů. Parlament a Rada ovšem mohou Komisi požádat, aby předložila návrh, přičemž v několika jasně vymezených případech mohou návrhy předložit i jiné instituce. Parlament může (většinou hlasů všech svých členů) požádat Komisi, aby předložila návrh v případě, kdy se domnívá, že jsou právní předpisy EU potřebné k provádění Smluv. Jestli...